3 Video Karaoke Khas Untuk Peminat...

Lirik Lagu : Todindot Kimaragang

TODINDOT KIMARAGANG

Todindot... Todindot... Todindot... Kimaragang

Oi kinoruangan kou kiawi
Ati oku mintalang
Mongowit dot mikalang
Todindot Kimaragang

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Lugu mantad sarayo
Noompus dot kandawai
Iso po molot olot
Tanak dot kologiau

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Ondomo no dikoo
Boros dot gulu-gulu
Kada minsuw dot sarup
Popibiyung biyungon
Popi omos omoson

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Banar ko tanak kusai
Nopongo ningkokoton
Nunu nopo gompoton
Adapat manalasai

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Boros di taki tokou
Ong andang ko nosukod
Aratu Id loutan
Sumilliu ko dot pulou

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Kodung yoku magasu
Oslkal sid patakadan
Onuon ku Id poruukan
Onuon ku id paambaran

Todindot o todindot
Todindot o todindot
Todindot Kimaragang

Raeton om liou di: Dyan
Susunan Muzik: Umbut

25 Pilihan Video Lagu Kadazan Dusun Dari YouTube...

Khamis, 10 Julai 2008

Salam Mesra dan salam Perkenalan...


Salam perkenalan kepada semua peminat seni khususnya muzik dan bunyi-bunyian tanah air. Blog ini dibina untuk memudahkan interaksi dengan peminat seni tanpa mengira gender atau umur dan walau di mana jua berada. Hasil kesedaran betapa uniknya muzik itu yang mana boleh disampaikan dalam apa juga bahasa serta media dan yang lebih menariknya, ia boleh difahami oleh semua golongan, blog ini akan memaparkan lirik dan beberapa lagu hit dalam album saya khas untuk peminat industri muzik negara.

Saya ingin mengambil kesempatan ini mengungkap penghargaan terima kasih kepada beberapa orang individu yang telah membimbing dan membantu saya sehingga album saya sebelum ini menjadi satu kenyataan. Abang Buck (Abu Bakar Ellah) telah membantu saya khususnya dalam penyusunan dan konsep album serta menyumbang sebuah lagu ciptaannya, Jass (Jasni-D'Atomic Power) kerana telah mengkompos muzik yang pada saya amat menyentuh naluri, saudara Asmin Mudin (seorang komposeryang berbakat besar di Sabah dan Malaysia amnya) yang telah menyambung pemibikinan album saya sehingga siap sepenuhnya, semua tenaga produksi Ampal Produktions serta orang-orang yang amat rapat dengan saya kerana memahami minat saya dalam muzik. Tidak lupa juga kepada (bakal) peminat di seluruh Sabah khasnya dan Malaysia amnya. Terma Kasih atas sokongan anda. Tanpa anda, siapalah saya. Sokonglah industri kesenian kita secara total. Terima Kasih.

Seni Untuk Semua...

DYAN

Tiada ulasan:

Penghargaan Kepada Pengunjung Blog ini :

TERIMA KASIH ATAS KUNJUNG ANDA KE BLOG INI YANG SAYA ANGGAP SEBAGAI SOKONGAN ANDA KEPADA INDUSTRI SENI MUZIK KITA... SUDI-SUDILAH BERKUNJUNG LAGI. DAPATKAN DAN BELILAH ALBUM (KASET, CD, VCD KARAOKE) SAYA DARIPADA SKYLINE YANG ORI...DYAN